Інструктаж з техніки безпеки під час дистанційного навчання
01.04.2024. Тема: Плетіння мандали
Урок № 4. Біоніка
Урок № 5. Графічна грамота
Домашнє завдання:
Охорона праці під час приготування їжі
Професія Кухар
Професія помічник кухаря.
НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ 2: «КУЛІНАРІЯ»
Урок 13.05.2023.
Тема: Другі страви української кухні
Урок 22.04.2023.
Тема: Квест (крупи)
Всі ми не раз задавалися питанням, які каші найкорисніші для нашого організму? "Біле золото" півдня. Де і як вирощують рис в УкраїніЯк варити смачний рис: способи і пропорції для різних видів крупиБюджетні суші вдома. Швидко і смачноЩо готувати коли НЕМАЄ СВІТЛА 💡 Можна просто ЗАПАРЮВАТИ каші 😲 Євген КлопотенкоБАТЛ іноземних і УКРАЇНСЬКИХ страв 💛💙 Палюшки 🥔 ДЕРУНИ 🧅 Овочевий суп | Євген Клопотенко
Завдання:
Виконати інтерактивну вправу
Тест по крупам
Урок 15.04.2023.
Тема: Асортимент круп
Асортимент крупи залежить від особливостей її складу, способу обробки поверхні, величини крупинок, чистотиПрезентація "Асортимент круп"
Завдання:
Урок 08.04.2023.
Тема: Обробка, технологія приготування.
Завдання:
Урок 25.03.2023.
Тема: Найкорисніші каші. Каша з пшениці.
- знижена кислотність шлунка;
- метеоризм;
- період після операції.
Урок 18.03.2023.
Тема: Найкорисніші каши.
Урок 04.03.2023. Тема: Бутерброди різних країн світу.
Урок 11.02.- 18.02. Тема: Хліб та зернові. «Архаїчне ядро» української кухні
Бутерброди
Історичні відомості про кулінарію
Професія кухар: історія та опис
ВІД МАМОНТІВ ДО НАШИХ ДНІВ ...
Опис професії Кухар
Урок 2 . Тема: Раціональне харчування
Раціональне харчування
Тарілка здорового харчування | Євген Клопотенко і Юнісеф
Виконай інтерактивну вправу, вправа2
Квест онлайн "Школа здорового харчування"
Урок 3. Тема: Українська кухня
Українська народна кухня -
це така ж культурна спадщина українського народу, як мова, література,
мистецтво, це неоціненний здобуток, яким можна і варто пишатися, який не слід
забувати.
Українська кухня створювалась протягом багатьох віків, тому вона в певній мірі відбиває не тільки історичний розвиток українського народу, його звичаї, традиції та культуру.
Для української кухні притаманним є :
Значне вживання страв з борошна та круп, зокрема виробів із кислого житнього й пшеничного борошна, пирогів, короваїв, калачів, а також із прісного тіста: вареників, галушок, млинців, киселів, каш, а також хліба з маком і медом. Оскільки в Україні домашнім вогнищем здавана була вариста піч, то наші предки готували переважно варену, тушковану й печену їжу.
Навіть чумаки, які возили сіль з Криму й Приазов'я, та запорозькі козаки у походах робили у землі тимчасову пічечку — кабицю і готували в ній традиційні страви — куліш і кашу, лемішку й галушки.
Відеорозвідка "Українські страви - символи країни"
Українська кухня визнана однією з кращих в світі
10 українських страв, які дивують іноземців
Урок 01.02-.04.02. Українська народна кухня
Як формувалась українська кухня
Помідорами, гречкою чи цукром сьогодні точно не здивуєш. Вони ледь не щодня на нашому столі. А от наші предки про таку екзотику навіть й не чули.
Наприклад, основу харчування населення Київської Русі становили зернові культури. Найпоширенішим було просо, з якого виготовляли хліб. А без нього не обходилась жодна страва. Якщо каша – то з хлібом, суп – з хлібом, навіть яблука чи груші – і ті з хлібом! Іноді шматок буханця заміняв вечерю чи сніданок. Тому раціон навряд чи можна було назвати повноцінним.
У XII столітті ситуація трохи покращилась – з Азії на Україну завезли гречку, з якої почали робити борошно і крупу. На кухні у господинь з’явились гречаники, гречані пампушки з часником, гречані галушки з салом. І тільки у 15 століття раціон українців урізноманітнився звичним нам пшоном, рисом, горохом та квасолею.
Запорозькі козаки споживали три борошняні страви, які мало чим відрізнялися: соломаху – це житнє борошно, густо зварене у воді; тетерю – житнє борошно або пшоно, зварене на квасі; та щербу – рідко зварене борошно на рибній юшці.
І тільки окремо за додатково зібрані гроші кухарі могли приготувати козакам дичину, рибу, вареники, сирники, гречані пампушки з часником та різноманітні м’ясні страви. Та й то це було зрідка, адже козаки були дуже віруючими та дотримувались посту.
А от коронна страва української кухні – борщ – з’явилась лише у 16 столітті. Але спочатку замість звичної нам картоплі використовували ріпу, бо про бараболю в Україні не чули аж до 18 століття.
Остаточно українська кухня сформувалася у XIX столітті, коли з’явилися помідори. Крім них наші господині почали готувати й інші овочі – сині баклажани, що вважалися раніше «бусурменські» і в їжу не вживалися; а також цукровий буряк, з якого почали виробляти цукор, що значно збагатило народну кухню. Дешевий цукор став доступний більшості населення, а в меню з’явилися солодкі бабки, пудинги та каші. Але в той же час це позбавило українців цілої низки вітамінів та мікроелементів. Якщо раніше мед був у щоденному ужитку, тепер його місце зайняв більш дешевий, та зовсім некорисний цукор.
Цього року Україна увійшла в топ-20 країн з найсмачнішою у світі кухнею. Проте наш раціон не складається з самого лише корисного борщу чи поживних сирників. Давно стали звичними екзотичні продукти, напівфабрикати та генно модифіковані фрукти й овочі. Наше харчування щедро оброблене синтетичними барвниками та консервантами, та майже позбавлене корисних речовин.
До того ж, через швидкий темп сучасного життя, багато хто обирає дешевий, але шкідливий фаст фуд, у якому майже відсутні вітаміни. Як наслідок – зайва вага, поганий сон та проблеми з волоссям і шкірою.
Тож хоч би як не змінювався спосіб життя, чим би не займалась людина, як і тисячі років тому, нашому організму щодня необхідні вітаміни та мікроелементи. Щоб бути впевненим, що організм отримує усі необхідні речовини – можна приймати вітаміни. Будьте здоровими та красивими.
Презентація "Характерні риси української народної кухні "
Інструктаж "Правила безпеки поводження з клєєм та ножицями"
Проблема смиття в останні роки вийшла серед інших екологічних прооблем на перше місце. Тому звернемо погляди на народжений саме нашим часом тренд - апсайклінг. І покликаний він не тільки рятувати світ від мусороапокаліпсісу, а й давати жителям планети Земля проявляти свої творчі здібності. А також, це відмінний спосіб економії. Тобі потрібно подивитись презентацію та розібратись що таке апсайклінг, звідки він з'явився і як може допомогти місту, громаді та навіть бізнесу.
Технології - це життя?
Що таке біоніка?
Основи біоніки у проектуванні
Нове життя старим речам
Виконай інтерактивні завдання
1. Масштаб в кресленні
2. Креслярський інструмент
3. Типи ліній
4. Цікаві фігури
5. Перевірте свій окомір
6. Перевірте своє 3Д мислення
Подивись відеоурок "Основні правила нанесення розмірів"
Основні принципи дизайну
Золотий перетин
3 правила композиції/ Золотий перетин, правило паспарту
Уроки графічного дизайну\ Значення геометричних фігур \ лого\
Художнє (дизайнерське) конструювання як метод проектування предметного середовища передбачає висунення нової ідеї, розробку та втілення її в гармонійному. стилістично виразному оформленні предмета. Кожному з нас варто оволодіти загальними поняттями про художнє конструювання, щоб будувати своє життя за законами краси. Тому важливо не тільки знати теоретичні принципи дизайну, а й уміти виготовляти вироби, облаштовувати предметне середовище за його законами.
На чому ґрунтується дизайнерське проектування? В основі художньо-конструкторської діяльності лежить композиція.
Види композиції, засоби і прийоми
Композиція - складання, об’єднання та гармонійне поєднання частин у єдине ціле і загальне. Композиція в образотворчому мистецтві, архітектурі та дизайні - це розташування предметів, фігур, колірних плям за певними законами. Саме композиція надає творові цілісність, підпорядковує його елементи один одному, «тримає» простір, організує його. Композицією називають і сам твір, тобто кінцевий результат діяльності художника.
У художньому конструюванні існують три види композиції: фронтальна, об’ємна, глибинно-просторова.
Будь-яка композиція створюється за допомогою певних засобів та прийомів. Усі вони відіграють важливу роль у розробці конструктивних ідей та посиленні пластичної й емоційної виразності композиції виробу.
Пригадай.
Що таке дизайн?
Які особливості українського національного дизайну? У чому полягає робота дизайнера?
ВИДИ КОМПОЗИЦІЇ
Фронтальна - композиція, розташована в одній площині.
Об'ємна - тривимірна (має довжину, ширину, висоту), сприймається з усіх сторін.
Глибинно-просторова - композиція, що передає глибину простору.
Симетрія | Асиметрія |
Рівномірне розміщення елементів ГІО осі, що ділить простір на рівні частини. У симетричній композиції розташування елементів відносно осі має бути однакове. | Нерівномірне розміщення елементів при збереженні загальної рівноваги. В асиметричній композиції розташування об’єктів може бути найрізноманітнішим. |
Статика | Динаміка |
Створює враження нерухомості, рівноваги. спокою. Щоб передати статику в композиції, використовують вертикальні й горизонтальні лінії. | Композиція, яка створює враження руху і внутрішньої динаміки. Щоб передати їх у композиції, використовують діагоналі. |
Ритм | Метр |
Рівномірне чергування елементів у відповідній послідовності: повторення, що змінюється. Елемен ти композиції завжди розташовуються в певному ритмі (упорядкованому або хаотичному). | Метр передбачає повторення без змін, коли розміри елементів і розміри відстані між ними однакові. |
Засоби виразності композиції: контрасти, нюанси та пропорції.
Контраст - протиставлення в композиції, переважно у співвідношенні протилежних пар (за кольором, фактурою, формою, розміром та і 11.).
Який вид контрасту зображений на малюнку?
Нюанс - тонка різниця, ледь помітний перехід. Розрізняють нюанси за формою, розміром, кольором, фактурою тощо. На малюнку зображений нюанс за кольором (кольори з однієї колірної гами) і за формою (використовується кругла і округла форми).
Найбільш вдало контрасти та нюанси проявляються у фактурах, протиставлені один одному: дзеркало на тлі матової стіни, гладка оббивка дивана у поєднанні з хутряним покривалом, візерунок на однотонному тлі, використання більш насиченого кольору в малій кількості.
Пропорції - гармонійне співвідношення частин форми між собою і з цілим. Від вдало знайденого співвідношення конструктивних частин виробу значною мірою залежить його композиційна цілісність.
Чому людському оку приємні певні пропорції? У чому секрет досконалості шедеврів архітектури? Це питання досліджували римський архітектор Вітрувій, художники доби Відродження Леонардо да Вінчі, Альбрехт Дюрер та багато інших. Було з'ясовано, що існує багато різних математичних співвідношень, покладених в основу пропорцій неперевершених пам'яток мистецтва. Одне з них - золотий перетин.
Золотий перетин - такий пропорційний поділ відрізка на нерівні частини, при якому цілий відрізок так відноситься до більшого відрізка, як більший відрізок відноситься до меншого; або іншими словами: менший відрізок так відноситься до більшого, як більший до цілого: а : Ь = Ь : сабо с:Ь = Ь:а.
Кольори та їх поєднання
Іноді ми сприймаємо предмет як кольорову пляму, а вже потім як об'єм. Кожен із нас має прихильність до певних кольорів, улюблену кольорову гаму. Однак у більшості людей сприйняття кольорів подібне, оскільки кольори мають об’єктивні якості; їх потрібно знати для створення гармонійного предметного середовища.
Колір у композиції
Колір — це властивість тіл викликати те чи інше зорове відчуття відповідно до спектрального складу відбитого або випромінюваного ними світла.
Кольори є хроматичні й ахроматичні.
Ахроматичний - безколірний (від грецьк. а - заперечення і хрсор« - колір). Це білий, сірий і чорний кольори.
Ахроматичні кольори
Вони характеризуються лише світлого«), яка визначається кількістю відбитого від поверхні світла. Найменшу світлоту має чорний, а найбільшу - білий колір. Між найяскравішими - білими і найтемнішими - чорними поверхнями є безліч відтінків сірого кольору: світло-сірі, темно-сірі.
Зміна кольору за світлотою
Хроматичні кольори - це ті кольори і їх відтінки, які ми розрізняємо в спектрі (червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).
Хроматичні кольори
Кольори умовно поділяють на теплі (червоний, жовтогарячий, жовтий) і холодні (блакитний, синій, фіолетовий), а також на легкі та важкі.
Легкі кольори - прозорі, холодні, світлі, асоціюються з небом та простором.
Важкі кольори - темні, насичені, густі, до таких відносять: чорний, темно-сірий, фіолетовий, темно-червоний.
Кожний колір має кількісно вимірювані фізичні характеристики (спектральний склад, яскравість).
Яскравість. Однаково насичені відтінки, що належать до одного й того ж кольору спектра, можуть відрізнятися один від одного ступенем яскравості. Будь-який колір при максимальному зниженні яскравості стає чорним. Зверни увагу, що яскравість, як і інші кольорові характеристики реального забарвлення об'єкта, залежать від суб’єктивних причин, зумовлених психологією сприйняття. Так, наприклад, синій колір у сусідстві з жовтим здається яскравішим.
Насиченість. Два відтінки одного тону можуть розрізнятися ступенем насиченості. Наприклад, при зменшенні насиченості синій колір наближається до сірого.
Ясність (світлота). Ступінь близькості кольору до білого називають ясністю (або аппиютою).
Кольоровий тон. Будь-який хроматичний колір може бути віднесений до певного спектрального кольору. Відтінки, що мають одне й те саме положення у спектрі (але розрізняються, приміром, насиченістю і яскравістю), належать до одного й того ж тону. При зміні тону, наприклад, синього кольору в зеленому напрямку спектра він змінюється на блакитний, у зворотному - на фіолетовий.
Локальний колір - це колір, який не зазнав змін під впливом світла. Локальним кольором часто користуються в декоративно-прикладному мистецтві. Це чистий колір, а не відтінок якого-небудь кольору.
Змішування кольорів
У дизайні широко використовують змішування локальних (чистих) кольорів. Основні чинники змішування кольорів сформульовані у вигляді трьох законів.
1-й закон: для кожного хроматичного кольору можна знайти інший хроматичний колір, який у результаті змішування в певній пропорції з першим дає ахроматичний колір (сірий). Така пара хроматичних кольорів називається додатковими кольорами. Наприклад: до червоних кольорів такими кольорами будуть блакитно-зелені; до помаранчевих - блакитні; до жовтих - сипі; до зелених - пурпурові; до жовто-зелених - фіолетові.
2- й закон: змішування двох не додаткових кольорів різних хроматичних кольорових тонів завжди дає новий тон, який лежить у кольоровому колі між кольоровими тонами змішуваних кольорів. Наприклад: змішуючи червоний і жовтий кольори отримаємо оранжевий колір, змішуючи червоний і синій - фіолетовий або пурпуровий. З другого закону випливає, що із будь-яких трьох кольорів (наприклад, червоний, зелений, синій) розміщених на кольоровому крузі приблизно на однаковій відстані один від одного, можна одержати, змішуючи у визначених пропорціях, усі можливі кольорові тони.
3- й закон: результат змішування залежить від змішуваних кольорів, а не від спектрального складу світлових потоків, які викликають ці кольори. Завжди можна замінити спектральний оранжевий сумішшю червоного з жовтим і колір суміші від цього не зміниться.
У дизайні інтер’єру враховують особливості психофізіологічною сплину кольору на людину. Раціональне використання кольору сприяє кращій організації праці та відпочинку людини, зменшує втомлюваність, знижує травматизм, підвищує працездатність.
Червоний колір - збуджує, додає енергії. Стимулює роботу мозку, м’язову напругу, підвищує тиск крові та ритм дихання. Сильно впливає на настрій людей.
Жовтогарячий - яскравий, викликає радість, може і заспокоювати, і подразнювати. Сприяє покращенню травлення, прискоренню руху крові.
Жовтий - стимулює зір, мозок, створює веселий настрій, заспокоює нервове збудження.
Зелений - колір природи, спокою, свіжості, рівноваги. Заспокоює нервову систему, сприяє зниженню тиску крові, гармонізує життєву енергію.
Блакитний — створює відчуття легкості, свіжості. Виливає так само, як і зелений колір, полегшує хворобливий стан.
Йоганнес Іттен (1888-1967) - швейцарський художник, викладач «Баухауза» (Вищої школи будівництва, Німеччина) - пов'язував ставлення до кольорів із психічним станом людини. На основі вивчення того, яким кольорам віддають перевагу його учні, він навіть зміг передбачити їхні майбутні професії. Книга Іттена «Мистецтво кольору» і сьогодні е настільною для художників, дизайнерів, стилістів - усіх, чия діяльність пов'язана з використанням різних колірних поєднань.
Фіолетовий - має позитивний вплив на серце і легені. Колір задуми.
Пригадайте, які чинники визначають форму предмета. Які конструкційні матеріали використовують для виготовлення виробів інтер'єрного призначення?
Коричневий - створює враження тепла, спокійний настрій, упевненість.
Сірий - холодний, діловий, навіює апатію та смуток.
Білий - легкий, холодний, благородний. Символ чистоти.
Чорний - у великій кількості важкий, різко знижує настрій; у невеликій кількості - красивий, гарно поєднується із яскравими кольорами.
У кожного з нас є свій улюблений колір. Але не завжди варто цим керуватися в доборі та поєднанні кольорів. Адже саме гармонізація кольорів визначає красу виробу. Тому в процесі художнього конструювання слід користуватися відповідними закономірностями в гармонізації кольорів. Не варто змішувати червоний і зелений, синій і оранжевий, фіолетовий і жовтий кольори. Проте поєднання цих пар кольорів створює найбільшу колірну контрастність, посилює взаємну яскравість, яка надає композиції динамічності.
Знаючи об’єктивні закономірності сприйняття кольорів, закони та принципи композиції, можна створити цілісний довершений виріб, а загалом - гармонійне предметне середовище.
Основні принципи дизайну
Для того, щоб створені тобою вироби були естетично досконалі, приваблювали своєю формою і вишуканістю, відповідали стилеві інтер’єру, ознайомимося з найважливішими принципами дизайну. Якщо порушується один із принципів - порушується гармонія (узгодженість частин зображення, форм, ліній і колірних плям). Існують такі принципи дизайну: відповідність змісту, цілісність, єдність змісту та форми.
1. Принцип відповідності змісту: зовнішній вигляд виробу, його форма, колір, вибір матеріалу залежать від його функціонального призначення (декоративне, ужиткове чи декоративно-ужиткове).
До декоративних виробів належать ті, які виконують роль прикрас та оздобленая: настінні панно, декоративні тарілки тощо.
До ужиткових належать вироби, призначені для виконання певної роботи і головними ознаками яких є зручність у використанні. Таких виробів багато навколо нас: ножиці, голка, різак та інші.
Якщо ужиткові вироби мають оздоблення, то вважається, що вони за призначенням декоративно-ужиткові. Предметами декоративно-ужиткового мистецтва можуть бути меблі, одяг, посуд, іграшки, прикраси тощо; за технікою виконання - різьблення, ткацтво, вишивка, розпис; за матеріалом - дерево, кераміка, текстиль, камінь, лоза, метали, пластмаси, скло, порцеляна, папір та ін. Настрій інтер'єру створюють деталі: килими, фіранки, картини і фото в цікавих рамках, статуетки, світильники, декоративні подушки, годинник, ляльки - кожна річ має бути ексклюзивною (неповторною), мати своє обличчя.
Названі характеристики будь-якого предмета інтер’єру насамперед повинні відповідати його змісту. Під змістом предмета розуміють сукупність ознак, які визначають, виокремлюють його серед інших.
2. Принцип цілісності: об'єднання елементів, частин в єдине ціле. Завдяки дотриманню цього закону об’єкт сприймається як неподільна цілісність, а не як сума розрізнених частин. Тобто головними ознаками цілісності є неподільність, взаємозв'язок і узгодженість усіх елементів композиції. Цілісний твір це закінчений твір, у ньому не хочеться нічого додати чи прибрати. Взаємозв’язок і узгодженість забезпечуються тоді, коли основній формі (основному кольору)
Немає коментарів:
Дописати коментар